Categories: Senica

TTSK s ministrom dopravy rokoval o riešení dopravnej situácie, prioritou aj obchvaty Jablonice a Senice a cesta medzi Holíčom a Senicou

Predseda Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) Jozef Viskupič sa stretol s ministrom dopravy a výstavby SR Andrejom Doležalom vo veci komplexného riešenia dopravnej situácie.

V Hlohovci sa na rokovaní dňa 30. júna 2020 sa aj za účasti primátora Miroslava Kollára zhodli na potrebe výstavby obchvatu mesta, ktorého súčasťou bude aj nový most cez Váh. Ide však o finančne mimoriadne náročný projekt, ktorý mesto ani župa nezvládne financovať len z vlastných rozpočtov.

Témou rokovania bolo aj nastavenie udržateľného systému riešenia financovania správy, údržby, ale aj výstavby cestnej infraštruktúry. Prioritou by mala byť výstavba obchvatov malých obcí a miest. V prípade trnavskej župy ide o obchvaty Jablonice a Senice. Spomedzi ďalších prioritných investícií, ktoré by mal štát financovať, župan Viskupič pomenoval rekonštrukciu úsekov ciest medzi Holíčom a Senicou a medzi Medveďovom a Galantou.

 „Trnavská župa má v správe jediný cestný most v Hlohovci. Jeho diagnostika  ukázala, že je v havarijnom technickom stave. Už minulý rok sme preto boli nútení vylúčiť z neho nákladnú dopravu a pripravujeme jeho rekonštrukciu. Z hľadiska komplexného riešenia dopravy v meste je však najvhodnejšou alternatívou výstavba nového obchvatu. Práve o spolufinancovaní takejto obrovskej investície sme aj za účasti primátora Kollára rokovali s ministrom dopravy. Nateraz môžem konštatovať, že štát sa nezbavuje zodpovednosti, čo považujem za pozitívnu správu. Dohodli sme sa na vypracovaní unikátneho nástroja na rýchle a efektívne financovanie takýchto náročných stavieb. Preto by v ňom mali byť prepojené zdroje Európskej únie, štátu, krajov a miest. Jeho pilotným projektom sa stane riešenie dopravnej situácie v Hlohovci, ktoré je našou – a už aj štátnou – top prioritou v trnavskom kraji, preto pokračujeme v jej trasovaní a projektovaní,“  informoval predseda TTSK.

Intenzita dopravy na súčasnom moste sa pred vylúčením nákladnej dopravy pohybovala v čase medzi 7. a 18. hodinou od 1400 až po 1900 vozidiel za hodinu. K úplnému vylúčeniu nákladnej dopravy z mosta došlo, aby sa predišlo jeho ďalšiemu poškodzovaniu, ako aj z dôvodu zvýšenia bezpečnosti účastníkov cestnej premávky. Župa most plánuje nielen zrekonštruovať, aby bol technicky v dobrom stave, ale pri projektovaní sme sa rozhodla rozšíriť mostné teleso o nové, plnohodnotné chodníky pre chodcov a cyklistov na oboch stranách vozovky. Plánuje na to použiť aj prostriedky z eurofondov.

Tlačová správa

Recent Posts

Skvelý úspech basketbalistov Holíča, vyhrali 2. ligu

Skvelý úspech dosiahli basketbalisti MŠK BO Holíč, ktorí vo finále 2. ligy zdolali domácich hráčov…

1 hodinu ago

Gbelan Ondrej Vanek čistí rieky po celom svete

Príroda nám vytvorila nádherné nekonečné vody plné života a človek z nich svojím správaním robí…

3 hodiny ago

Otvorenie letnej sezóny Pálffyovského kaštieľa v Malackách

V stredu 1. mája 2024 sa otvára letná sezóna Pálffyovského kaštieľa počas Prvomájových Malaciek. V…

7 hodín ago

Rohožník: Trestné stíhanie pre vraždu a úmyselné ublíženie na zdraví

Polícia aktualizovala informácie k včerajšej tragickej udalosti v obci Rohožník. NaZahori.sk o tom informovala hovorkyňa…

8 hodín ago

TTSK: Župná olympiáda stredoškolákov Trnavského kraja

Trnavský samosprávny kraj (TTSK) v spolupráci so župnými strednými školami zorganizoval v poradí 16. ročník Župnej olympiády…

10 hodín ago

Bohatý májový program v meste Gbely

Mesto Gbely v máji 2024 ponúka svojim obyvateľom a návštevníkom bohatý program. Milovníci rybárčenia, Nordic…

11 hodín ago